A kutyán kívül az ember legjobb barátja a könyv. A kutyán belül nem lehet olvasni. (Groucho Marx)

2008. augusztus 29., péntek

Halottnak lenni

Incselkedtem egy ideje ezzel a regénnyel, nézegettem az Alexandrán, a virtuális könyvespolcra raktam, többször elolvastam a leírását, próbáltam ajánlókat olvasni róla, de aztán végül meggyőztem magam arról, hogy megnézem magamnak én ezt a könyvet közelebbről.
És jól tettem, mert nagyon jó könyv.

Igazából az kiderült számomra előtte, hogy ez nem csak egy regény a halálról, némi körítéssel, hanem a halottá válás lépcsőinek tudományos részletességgel fejtegetett leírásai is szerepelnek benne, maga az emberi test bomlásának folyamata, ami bár elsőre talán nem mindenki számára hangzik érdekesnek, legalábbis nem biztos, hogy egyből rávetné magát az ember egy ilyen könyvre, de ez mégis annyira élet-szagú, annyira emberi, hogy nem lehet nem érdeklődést mutatni iránta.

Én szeretem az ilyen dolgokat, engem rettentően érdekel az anatómia, minden orvostudománnyal kapcsolatos dolog, és nehéz kizökkenteni a nyugalmamból ilyenekkel, de még én is helyenként tátott szájjal olvastam a sorokat. Jim Crace ugyanis olyan érzékletesen írja le a halott testben lejátszódó folyamatokat, hogy a könyvet nem bírjuk letenni. Legalábbis én így voltam vele.

Joseph és Celice több évtized elteltével visszatérnek fiatalságuk helyszínére, a Bariton-öböl fövenyére, a varázslatos dűnékhez, ahol először borultak egymás karjaiba, de amely helyhez szörnyű emlékek is kötik őket.
A parton aztán szörnyű rablógyilkosság áldozatai lesznek, halott testük elhagyatottan hever az öböl ruganyfüvén, távol mindentől és mindenkitől, amíg már gyanússá nem válik, hogy ez a két mindig pontos ember egyszerre hova tűnt. Lányuk, aki lázadva hagyta el anno a szülői házat, most hazatér, és lázasan kutatni kezd szülei után.

Nagyon jó kis könyv, tele érzelmekkel, emberi dolgokkal, nekem rettentően tetszett.
És kiemelnék egy részt, csak mert tetszett, csak mert néha én is annyira így vagyok vele..

"Celice-nek elege volt a férfiakból, ugyanakkor pedig nem volt belőlük elég. Egyszerre akart szökni és elfogatni. Meg akart szabadulni tőlük, és eggyé akart válni velük."


- Eredeti cím: Being dead

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...