A kutyán kívül az ember legjobb barátja a könyv. A kutyán belül nem lehet olvasni. (Groucho Marx)

2010. február 24., szerda

Szeretők - A titkos viszonyok lélektana

Nem is gondoltam, hogy ilyen pici, vékony könyv, de tulajdonképpen nem éreztem a végén, hogy lehetett vagy kellett volna tovább ragozni a témát. Rövid, tömör, tartalomtükröző. :)

A könyvet négy szerző írta, a Mesterkurzus kötetek egyik - viszonylag - új kiadása.
Mivel engem különösen érdekel ez a téma, ezért amikor megláttam valahol ezt a könyvet, elég hamar be is szereztem, rettentően kíváncsi voltam, hogy mit tudnak összehozni ők négyen: Bácskai Júlis, C. Molnár Emma, Mester Dóra és Popper Péter.

Tulajdonképpen nem voltak nagy elvárásaim, mert úgy gondoltam maga a téma kicsit elcsépelt, csak akit közelebbről érint a dolog, szívesen olvas róla gondolatokat, külső véleményeket, mint ahogy én is. Nem vártam semmi világmegváltást, csak kíváncsi voltam, milyen szempontból közelítik meg a dolgot. És voltak nagyon érdekes gondolatok, főleg Popper Pétertől.

Azt például nagyon igaznak éreztem, hogy egy kapcsolatban kell, hogy legyenek bizonyos "titkok", amik nem feltétlenül olyan titkok, amikre az ember először gondol, hanem hogy amikor két ember együtt él, nem kell mindent közösen csinálni, átélni. Például ha a nő este elmegy zuhanyozni, csukja be maga mögött az ajtót - nem kell a férfinek látnia, ahogy pisil, ahogy fogat most, ahogy zuhanyozik. Majd amikor rendbe tette magát, kijön.
És erről eszembe jutott a sminkelés. Múltkor valaki - egy férfi - épp ott volt, amikor a szokásos reggeli rutinban sminkeltem magam - és kimondottan zavart. Pedig nem volt idegen, sőt. De úgy éreztem, ez olyan része a dolgaimnak, aminek csak az eredményét szeretném megosztani egy férfivel, egyszerűen zavar, ha látja, hogyan készülődöm. Szóval ebben igenis lehet valami. Hogy maradjon meg a varázs, ne tárjunk mindent fel.

És hogy persze, mindig az a szemét harmadik, de ha Pistike és Mancika olyan boldog, hogy semmi gond nincs, hiába jön a galád csábító Petike, Mancika nem fog félrelépni. Ha viszont nem boldog, akkor igenis megtörténhet.
Persze vannak a macsósabb típusú férfiak is, akik a mennyiségre utaznak, de az már egy másik kategória.

Szóval összességében érdekes gondolatok vannak benne, nem csalódtam.
"Miről szól a vágy? Szólhat csupán rólunk. Van olyan, amikor a szerető és a hitves is csupán statiszta abban a filmben amit önismereti kalandozásnak is hívhatunk. Játéknak magunkkal, ismeretlen helyzetekkel, határátlépésekkel, a tiltott és az engedett világával. Lehet, hogy még a múlttal van dolgom, lehet, hogy a szüleim múltjával. Otthonról vagy valahonnan hozott élménnyel, traumával. Nagyon sok kalandunk van önmagunkkal, de ebben sokszor szükségünk van az emberi interakciókra, a másik tükrére, a helyzet kínálta kiszámíthatatlanságra."

1 megjegyzés:

PuPilla írta...

Én is nagyon meglepődtem, hogy ez egy pici, vékony kötet, másra számítottam, de végül a boltban hagytam. Érdekel a téma, de valahogy én is úgy voltam vele, hogy biztos elég elcsépelt... Viszont már pár jó gondolatért megéri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...