A kutyán kívül az ember legjobb barátja a könyv. A kutyán belül nem lehet olvasni. (Groucho Marx)

2010. február 14., vasárnap

A Nő

Már olyan kíváncsi voltam Csernus doktor könyvére, de valahogy nem került a kezembe, most viszont a csoporttársam kölcsönadta, így a vizsgaidőszak legvégén, szóval kiérdemeltem. :)

Hát őszintén meg kell mondanom, nem csalódtam. Sőt. Még inkább felnézek most rá, mert amit, és ahogy ír ebben a könyvben, az szenzációs.

Szenzációs, mert teljesen logikusan építi fel a dolgokat, az előzményekkel és a következményekkel együtt. Mert magamra ismertem néhány esetben, és megdöbbentő élmény volt, pedig így a "terápia" nem is személyreszabott volt, de mégis olyan "aha-élményem" volt helyenként..

Elképesztően jó könyv, és engem nem zavart a vulgáris stílus se, amit néhol használt, szerintem az inkább hangsúlyossá tesz dolgokat, kijelentéseket, amikre az emberek amúgy nem figyelnének fel, így viszont muszáj észrevenniük, mi van odaírva, beléjük ég..

Tényleg félelmetes, hogy az emberek néha mennyire vakok. Vagy hülyék. Én is sokszor voltam már abban a helyzetben, ó de még mennyiszer, hogy tudom, nagyon jól tudom, hogy hülyeség, amit csinálok, de mégis csinálom. Erre vajon mi a franc a magyarázat? Az emberek néha idióták, nagyon idióták.

Most kedvet kaptam Csernus doktorhoz, így A férfi már a kezemben is van, és már az előadásai között is böngészgetek. Azt hiszem eljött az idő, szembenézni önmagammal, a félelmeimmel, gyengeségeimmel, megrázni magam és Nőként élni. Mert máshogy nem éri meg.

2 megjegyzés:

csigaház írta...

Remélem nem haragszol meg rám, valahogy úgy érzem ide kell fűznőm véleményemet. Én a 100. oldal körül tartok A Nő könyvében. Számomra nem nyújtott szinte semmi újat. Nem ízes, nem tiszta, ellenben zavaros. Nem egy letisztult mű, inkább egy megfelelés a felkért szerepnek.
Nem veszem be, az azért fogalmazok ennyire vulgárisan, hogy hangsúlyosabb legyen és beépüljön a mondani való ( nem szó szerint idézem).
Aki emberekkel foglalkozik egy idő után rá kell jöjjön, csak szelíden és elfogadóan tud haladni, bármilyen messzinek is tűnik a cél.
Ha már az őszinteségről ennyit beszél a Doktor Úr, akkor igazán tudhatná, hogy aki ennyire vulgáris, annak valami problémája van. Nagyon bőven tudnám kifejteni a véleményem, ezért inkább rövidre zárom. Amikor olvasom nem Nőnek, mint inkább egy leigázott magatehetetlen, löttyedt seggű öreg kurvának érzem magam.

Cukorfalat írta...

Dehogy haragszom, nem kell feltétlenül egy véleményen lennünk.
Nekem tényleg adott egy pluszt, hogy elolvastam, elgondolkodtaott.
Amúgy én még sose jártam nála, de azt hallottam azoktól, hogy terápián nem beszél így mindenkivel, hanem olyan hangot üt meg, amire úgy gondolja szükség van az adott helyzetben és az adott személynél.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...