A kutyán kívül az ember legjobb barátja a könyv. A kutyán belül nem lehet olvasni. (Groucho Marx)

2009. február 7., szombat

Szerelmem, Afrika

Ezt a könyvet még jó pár éve kinéztem magamnak, mert a fülszövege annyira megtetszett, de amikor az online könyvesboltokban kerestem, éppen egyikben se volt rendelhető. 

Aztán el is felejtettem, és a karácsonyi ajándék könyvrendelések közben akadtam rá megint, teljesen véletlenül, de nagyon megörültem neki.

Francesca Marcianoról eddig vajmi keveset (=semmit) hallottam, de ez után a regény elolvasása után hirtelen rettentően érdekelni kezdett, kicsoda is ő valójában. 

Az Ulpius oldalán találtam: "1955-ben Rómában született, karrierjét színésznőként kezdte. Sikeres forgatókönyvíró, valamint dokumentumfilmes. 1986 óta Róma és Kenya között ingázik, de Észak-Amerikában is élt már. Szerelmem, Afrika című regényével rögtön a sikerlisták élére került. Legújabb regénye, a Szerelmem, Róma, A Casa Rossa asszonyai szintén hihetetlen népszerűségnek örvend világszerte. Regényeit eddig 14 nyelvre fordították le."

Mondanom sem kell, azonnal könyvespolcra tettem a következő regényét a virtuális bookline-os polcomon.

Egyszerűen fantasztikus ez a könyv, teljesen odáig vagyok érte. Egy csomó olyan bekezdés van benne, amit egymás után háromszor is elolvastam, mert egyszerűen annyira jól megfogalmaz dolgokat, érzéseket, hangulatokat, amiket én is érzek, vagy éreztem már valaha..

""Sosem leszünk együtt." Az alvó Huntert nézve villant át agyamon a gondolat. Fájt bevallani - sosem leszünk együtt, még akkor sem, amikor a legközelebb vagyunk egymáshoz, még akkor sem, ha szeretkezünk. Bár meglehet, hogy épp e fájdalmas igazság felismerése csábított, és vitt a  kísértésbe. Az embernek meg kell tanulnia e nélkül az illúzió nélkül élni. Soha senki nem lesz eggyé a másikkal. Nem létezik hazatérés. Nincsenek gyökerek, se fa, amibe megkapaszkodj.
Meg kell tanulnod biztonságérzet nélkül szeretni, úgy, hogy nincs rajtad biztosítókötél, hogy elfogadd, be leszel hajítva az ismeretlenbe, ahol senki sem tudja, mi vár azon a veszedelmes helyen, ahol találkoznak a szelek."

Vicces az eredeti és a magyar borító hasonlósága. :)

- Eredeti cím: Rules of the Wild

1 megjegyzés:

szeee írta...

Nekem jobban tetszett F. Marciano-tól a Szerelmem,Róma. De inkább a történet miatt. Az valahogy érdekesebb.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...