A kutyán kívül az ember legjobb barátja a könyv. A kutyán belül nem lehet olvasni. (Groucho Marx)

2009. február 15., vasárnap

Dog

Régen nagyon szerettem volna kutyát, de természetesen itthon nem lehetett, ebben a lakásban, minden régi bútort megrágcsált volna, meg a család se volt nagy kutyarajongó. 
Így csak abban reménykedhettem, hogy ha majd nagy leszek, és külön fogok élni, tarthatok kutyát.

Mindig is a német dogok vonzottak valamiért. Talán mert olyan impozánsak, tiszteletet parancsolóak, hatalmasak és gyönyörűek. 

Már nem is emlékeztem rá, hogy vettem ezt a dogokról szóló könyvet, ezért most, hogy a teljesen saját lakásban élés lassan időszerű, már "csak" egy felújítás választ el tőle, újra elkezdtem foglalkozni a kutya gondolatával.

Winfried Nouc (aki a Német Dog Klub elnöke) e könyvét előszeretettel javasolják a dogos oldalakon is, mint alapmű, és már nem is nagyon lehet kapni sehol, csak internetes antikváriumokban látom elvétve.

Jó kis könyv, minden alapvető információ benne van, amit egy kezdő dog tartónak tudnia kell, mielőtt/amikor dogot vesz magához.
Elválasztás, nevelés, tanítás, táplálás, egészségmegőrzés, stb. Érthetően, olvasmányosan.

Gabo elnevezésével élve a dogok nagy cicák, akiket igenis ajánlatos lakásban tartani, nagy méretük ellenére könnyen megfáznak az ízületeik kint a hidegben, és egyébként is, a gazdi mellett érzik magukat a legjobban, igazi "kis" házikedvencek, na.

- Eredeti cím: Die Dogge

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...