A kutyán kívül az ember legjobb barátja a könyv. A kutyán belül nem lehet olvasni. (Groucho Marx)

2008. március 19., szerda

Lex amoureux de Leningrad

Már régóta áll a polcomon ez a kis francia nyelvű könyv, talán többször is belekezdtem már, de sosem volt elég türelmem elolvasni néhány oldalnál többet.

Most viszont elöntött a lelkesedés, hogy kicsit felfrissítsem francia tudásomat, na meg a könyvre is kíváncsi voltam. Nem is emlékszem honnan van, én vettem, vagy talán a volt franciatanárnőmtől kaptam? Na mindegy.

A könyv három novellát rejt: mindhárom novellának a hatalmas és végzetes szerelem a közös témája, a sokszor elvakult, halálba űző szenvedély, ami magával sodorja az embert oda, ahonnan már nincs visszaút.

Mindegyik novella lebilincselő - az orosz Loula, a prostituált Lulu, és a portugál Amalia szenvedélyes szerelme átsüt a sorok között, és ettől lesz annyira hiteles mindhárom történet a maga módján. Exbrayat igen élvezhető stílusban megírt novelláskötete nem okoz csalódást.

Annak ellenére, hogy irodalmi nyelvezettel íródott, maradéktalanul élvezhető és érthető volt.
Szóval, franciásoknak meleg szívvel ajánlom! (szvsz. középhaladó szint)

- Rajongói oldal Exbrayat-ról: Exbrayat blog
- A szerző további művei: Bibliopoche.com

1 megjegyzés:

pici dzé írta...

Jó termékenyságet kívánok húsvét alkalmával.

(ez egy virtuális locsolás akart lenni)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...