A kutyán kívül az ember legjobb barátja a könyv. A kutyán belül nem lehet olvasni. (Groucho Marx)

2009. június 6., szombat

A tv-s emberek

A Terebess honlapját böngészve akadtam rá erre a Murakami novellára, és mivel nem volt hosszú, gondoltam elolvasom, úgyis rég olvastam már japán irodalmat.

Mint azt említettem már egyszer, a japán irodalomban többek közt azt szeretem, hogy olyan más, olyan letisztult és egyszerű a nyelvezete, néha igazi felüdülés olvasni egy-egy ilyen regényt.

(És most nem a horror-"meséikről" beszélek, amik elvileg gyerekeknek szólnak, hát én csodálkozom hogy nőnek fel azok a szerencsétlen gyerekek Japánban ilyen meséken..az egyetemen anno egy könyvbe fordítottunk japán meséket, és én a Piroska és a farkas japán verzióját kaptam kábé, de ott a "farkas" ((valami más állat volt, most nem jut eszembe mi)) különös kegyetlenséggel főzte meg és mészárolta le a mamócát, aztán a hazatérő papát is. Brrr. Ja, és a végén közölték, hogy az én mesém nem kerülhet bele a könyvbe, mert túl durva, hát b.szki, nem én írtam, köszi, na mindegy, ennyit a japán mesékről.)

Na de ez egy novella volt, és semmi horror nincs benne, sőt, inkább valami álmos misztikumnak nevezném azt, ami végigvonul ezen a novellán.

A történet arról szól, hogy a tv-s emberek meghozzák a TV-t, nesztelenül és hangtalanul bemennek a lakásba, nem szólnak semmit, látszólag senki nem látja őket csak főhősünk, aki E/1.-ben mesél nekünk a furcsa kis tv-s emberekről, akik rejtélyes módon fel-felbukkannak, de senki nem akar tudomást venni róluk.. Többet nem mondok, mert kb. tényleg 2 mondatban elmesélhetném az egészet, de nem is a sztori a lényeg, hanem a körítés.

Szóval semmi extra, semmi nagy csattanó vagy hűha-élmény, de mégis körüllengi valami, amit szeretek.

- Eredeti cím: TVピープルの逆襲
- Murakami új regénye megjelent
- Az új regényről cikk a Könyvkolónián
- A TV-s emberek c. novella a Terebessen

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...