A kutyán kívül az ember legjobb barátja a könyv. A kutyán belül nem lehet olvasni. (Groucho Marx)

2008. december 7., vasárnap

A féltékenység

"A féltékenység voltaképpen félelem, és a vágyból fakad, hogy tulajdonunkat megőrizzük."
(Descartes)

Ezt a könyvet még hosszú évekkel ezelőtt vettem meg, amikor eléggé rá voltam kattanva a témára, aztán valamiért félbehagytam, és azóta sem nyúltam hozzá, ott állt a polcon.

Valamelyik nap megláttam, és ismét érdeklődni kezdtem maga a téma iránt, így elkezdtem elölről olvasni a könyvet.

A könyv szerzője, Ayala Malach Pines, izraeli pszichológusnő, aki a féltékenység okait, hatásait, kiváltó tényezőit, kezelését boncolgatja, sokszor igazán érdekes eseteket bemutatva.

Könyve ugyanúgy szól a laikus érdeklődőnek, mint a terapeutának (akiknek sok fejezet végén külön kis üzenet is van). Meríthetnek belőle kétségbeesett emberek, akik a Zöld Szörnnyel küzdenek, de a puszta érdeklődők számára is érdekes a könyv, pont azért, mert olvasmányos, és azt senki nem tagadhatja, hogy még soha életében nem érzett egy ici-pici féltékenységet sem más iránt.

A téma tehát aktuális minden ember életében, kérdés az, hogy kinek mekkora hatással van az életére ez az univerzális érzés.

A szerző a féltékenység kapcsolatokra gyakorlott hatását is vizsgálja, miszerint vajon lehet-e pozitív hatással ez az érzés a kapcsolatra, vagy épp ellenkezőleg?

Bemutat más kultúrákat is, ahol a féltékenységet teljesen máshogy élik meg az emberek, illetve olyan poligám csoportokat is, ahol elméletileg nyoma sincs féltékenységnek.

Elgondolkodtat, és segíthet is, a könyv végén pedig függeléket találunk, ahol kitölthetünk egy tesztet is, hogy megtudjuk mennyire vagyunk féltékenyek valójában.

- Eredeti cím: Romantic jealousy

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...