A kutyán kívül az ember legjobb barátja a könyv. A kutyán belül nem lehet olvasni. (Groucho Marx)

2006. december 5., kedd

Az emberi agy asszimetriái


Találtam egy nagyon érdekes könyvet, amit csak ajánlani tudok mindenkinek, akit kicsit is érdekel az emberi agy, rengeteg irtó érdekes dolgot lehet belőle megtudni.

Például az szerintem nagyon érdekes, hogy ugye az arcot beidegző ideg az információkat kereszteződés következtében az ellenoldali féltekéből kapja, a bal félteke érzelmi élete a jobb arcra, a jobb féltekéjé pedig a bal arcfélre vetül. A bal arcfél ezért akaratunktól függetlenül, szinte automatikusan mutatja a pillanatnyilag érvényes, sokszor nem tetszésre utaló érzelmi reakciót, míg a jobb arcfél kontroláltabb, sokkal inkább „fapofa”, kifejezéstelen marad.
Én pont mostanában figyeltem meg magamon, hogy szinte még látszik is az arcomon, hogy a szájam bal oldalán mélyebbek a nevetőráncok, mint a másik oldalon, mert ha félmosolyra húzom a szám önkéntelenül, akkor mindig balra teszem azt.
Érdekes dolgok ezek nagyon.

Hámori József 1955-től foglalkozik az agy szerkezetkutatásával, neuroanarómiával. 1963-ig és 1989-2002 között Pécsett, majd 1963 óta a Semmelweis illetve a Pázmány Péter Tudományegyetemen oktatott, oktat anatómiát, urobiológiát.

Találtam egy tesztet is, aminek a kiértékelésekor megtudhatjuk, hogy nagy valószínűséggel nekünk melyik agyféltekénk a domináns; a jobb vagy a bal.
Nekem a jobb jött ki, igazából erre is tippeltem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...